Tworzenie stron internetowych w perspektywie SEM/SEO

Strony internetowe powinny przede wszystkim dobrze wyglądać. A przynajmniej takie przekonanie panuje wśród bardzo wielu właścicieli stron internetowych, którzy w rozmowach z agencjami interaktywnymi chcą omawiać przede wszystkim układ grafik i kolory poszczególnych sekcji. Nie można oczywiście bagatelizować znaczenia wyglądu dobrej strony internetowej, ale trzeba pamiętać, że nie jest to jedynie wizytówka, jak to było przed laty. Dzisiaj strona domowa firmy jest fundamentem do budowania całej strategii promocyjnej. Jej forma ma największe znaczenie dla SEO/SEM, czyli dla pozycjonowania stron internetowych.

Podstawa do pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych czy to w Koninie czy w innym mieście, to działanie prowadzone w odpowiedzi na politykę firm prowadzących wyszukiwarki internetowe z Google na czele. Nie chodzi tutaj o samego internautę, ponieważ on pojawia się w tej układance dopiero później. Kiedy internauta klika na link i ma realny kontakt ze stroną internetową, jest już po wszystkim. To bot, czyli specjalne narzędzie do indeksowania sieci musi zostać przekonane, że dana strona internetowa posiada wartościowe informacje na temat odpowiadający zapytaniu i internauta będzie zadowolony z wizyty na niej. Siłą rzeczy konieczne jest tutaj stworzenie serwisu, który będzie się prezentował w odpowiedni sposób pod względem bardziej technicznym niż stylistycznym. – www.activate.pl

Pozycjonowanie stron WWW w trakcie budowy

Właśnie dlatego w pozycjonowaniu stron WWW w Koninie kluczowe znaczenie ma budowa samej strony. W telegraficznym skrócie ważne są tutaj takie kwestie, jak przede wszystkim:

  • Prawidłowe wyświetlanie się strony;
  • Szybkie działanie strony;
  • Logiczny układ treści na stronie;
  • Spełnianie przez witrynę nowoczesnych standardów.

Wyszukiwarki internetowe nie osiągnęły jeszcze takiego poziomu zaawansowania, żeby być w stanie realnie zdecydować, co jest wartościowe, a co nie jest wartościowe. Są w stanie jedynie zastosować algorytm, dzięki któremu oceniają, jaki charakter mają treści zamieszczone na stronie internetowej i czy są to rzeczy wyglądające na użyteczne. Konin to miasto, w którym działa bardzo wiele podmiotów w każdej branży, więc jeśli jakaś firma chce się na ich tle wyróżnić, musi zadbać o to, by przynajmniej od strony formalnej jej strona internetowa prezentowała się poprawnie. Jest to warunek konieczny, chociaż nie wystarczający do zdobycia pozycji w wyszukiwarce.