Pozycjonowanie to realna walka konkurencyjna

Większość działań mających na celu wypromowanie produktów i usług to swoista walka konkurencyjna, ponieważ jeśli jedna firma uzyska klienta, nie będzie na to miała szans druga firma. Jest to jednak pojedynek w dużej mierze korespondencyjny, ponieważ obie firmy mogą wysłać newsletter do potencjalnych klientów lub zamówić artykuły sponsorowane na tym samym portalu. Istnienie jednej reklamy nie koliduje z istnieniem drugiej reklamy. W przypadku pozycjonowania stron internetowych w Poznaniu jest trochę inaczej, ponieważ jest to bezpośredni konkurowanie z innymi podmiotami o ekspozycję w wyszukiwarkach internetowych. Przyjrzyjmy się temu mechanizmowi, ponieważ ma on gigantyczne znaczenie dla sukcesu firmy.

Lider może być tylko jeden

Pozycjonując stronę internetową, staramy się, by dla określonych fraz była ona możliwie wysoko na liście wyników wyszukiwania. Poznań to duże miasto, więc nawet jeśli nasza działalność ma charakter niszowy lub bardzo specjalistyczny, musimy się spodziewać, że dla fraz, które nas interesują, już będą istnieli liderzy rynku, a także cały peleton z drugiego, trzeciego, czwartego i kolejnych miejsc. Oczywistym jest, że lider może być tylko jeden, ale podobnie działa to także dla niższych miejsc. Walka o miejsca niższe także jest bardzo istotna, a pozycjonowanie stron WWW wcale nie musi być w ich przypadku dużo łatwiejsze. Mimo to, podejmowanie rękawicy jest koniecznością. – www.activate.pl/pozycjonowanie-poznan

Ukryć rywala

Wpisanie interesujących nas fraz do wyszukiwarki jest bardzo dobrym sposobem na zbadanie rynku. Od razu dowiadujemy się, jakie firmy są naszymi najbliższymi i najpoważniejszymi konkurentami. W praktyce wyniki wyszukiwania mają jeszcze większe znaczenie, ponieważ oczywistym powinno być dla nas, że Poznań ma więcej firm niż te kilka, które nam wyskoczą na szczycie listy wyników. Jak jednak wygląda ich oferta? Czy trzeba się nimi przejmować? Nie wiemy, ponieważ ich nie widzimy i w dokładnie takiej samej sytuacji znajdzie się też potencjalny klient-internauta. – www.activate.pl/pozycjonowanie-stron

Dlatego pozycjonując stronę WWW pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu. Pierwszy element to oczywiście poprawianie widoczności naszego własnego podmiotu, a drugi element korzyści to ukrywanie ofert konkurencji. Jeśli wskoczymy tylko na trzecie miejsce podium, ktoś z niego spadnie, a my będziemy mieli szanse na przejęcie strumienia pieniędzy, który płynął w tym kierunku.